تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۱۵
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۱۴۰۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل تکنیکال شستا ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ | مهمترین حمایت‌های شستا کجاست؟

‌می‌متالز - شستا یکی دیگر از غول‌های بازار سرمایه محسوب می‌شود که سهامداران بسیاری دارد و مخاطبین نبض بورس هم از ما خواسته بودند که این سهم به لحاظ تکنیکالی مورد تحلیل قرار گیرد. در ادامه تحلیل تکنیکال شستا تقدیم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش شستا نیست و صرفا یک تحلیل و پیش بینی می‌باشد.

تحلیل تکنیکال شستا ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

تحلیل تکنیکال شستا ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ | مهمترین حمایت‌های شستا کجاست؟

نماد شستا پس از رشد ۱۱۷ درصدی از حدود آبان سال ۰۱ دقیقا با برخورد به میدلاین کانال بلند مدت مطابق نمودار وارد اصلاح گشت. دقت این تلاقی نشانه اعتبار قوی این کانال می‌باشد. نماد نسبت به ابتدای اصلاح بازار در بهار امسال نهایتا ۲۸ درصد کاهش قیمت داشته است که در آخرین معاملات روز دوشنبه نسبت به بیشترین قیمت سال اخیر تنها حدود ۲۵ درصد پایین‌تر فروخته شده است. این موضوع نشانه وجود تقاضای مناسب و احتمال کم ریسک بودن نماد در این قیمت برای میان مدت می‌باشد.

در تایم هفتگی و تحلیل میان مدت روند همچنان صعودی است، در این مسیر البته خط روند شکسته شده و در محدوده حمایتی تلفیقی استاتیک با ۰.۵ فیبو حمایت قوی شده است. محدوده حمایتی با دو خط قرمز افقی مشخص شده، پس از این محدوده نیز حمایت ابر کومو می‌تواند از قیمت حمایت کند. در اندیکاتور RSI نیز شاهد شکسته شدن خط روند نزولی بوده‌ایم.

تحلیل تکنیکال شستا ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ | مهمترین حمایت‌های شستا کجاست؟

در تایم روزانه مقاومت‌های مهمی در پیش داریم که مانع رشد تند قیمت هستند و می‌توانند باعث اصلاح بیشتر قیمت در روز‌های آتی شوند، شامل خط روند نزولی در کندل‌ها، RSI و در صورت رشد از آن‌ها ابر کومو. از طرفی محدوده حمایتی بسیار نزدیکی به قیمت داریم که نوعی مثلث ایجاد شده است و معنی آن سردرگمی قیمت است و در کوتاه مدت عبور از مقاومت‌های ذکر شده و تثبیت نشانه خوبی برای رشد سهم و یا شکست حمایت استاتیک نشانه ادامه دار بودن اصلاح خواهد بود.

خلاصه تحلیل تکنیکال شستا

حمایت دینامیک (پویا / مورب): ابر کومو تایم هفتگی

حمایت استاتیک (ثابت) اول: ۱۱۳۶ الی ۱۱۷۰ ریال

حمایت استاتیک (ثابت) دوم: ۹۱۵ ریال

نوع حمایت: کلاسیک

ریسک به ریوارد: کم ریسک میان مدت (۳ الی ۶ ماه)

مقاومت دینامیک (پویا / مورب): خط روند نزولی در تایم روزانه، خط روند در تایم هفتگی، ابر کومو تایم روزانه

مقاومت استاتیک (ثابت) اول: ۱۳۲۶ الی ۱۳۴۰ ریال

مقاومت استاتیک (ثابت) دوم: ۱۵۷۹ ریال

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده